Tota una vida col·leccionant i restaurant tractors.

L’empresari Joan Bosch regenta al Museu del Tractor d’Època a Castellbisbal on s’exposen màquines de totes les èpoques i models.

Joan Bosch és un romàntic dels tractors. Els cuida, els arregla, els restaura, els pinta, els col·lecciona. Regenta el Museu del Tractor d’Època que hi ha a Castellbisbal, una nau industrial de més de 2.000 metres quadrats que respira història per tots els racons. Té exposats un total de 117 tractors de tot el món, principalment d’Estats Units i Alemanya, bressols de la maquinària agrícola mundial. Però no ha estat una mica buscat, ni molt menys. Bosch va estar treballant de pagès fins als 25 anys, un negoci que van començar tres generacions familiars anteriorment. Allí va aprendre l’ofici i va començar a gestar la seva vinculació professional i gairebé sentimental amb aquestes màquines. De fet, algunes de les peces que s’exposen, són les que utilitzava fa uns anys. “Els he tingut sempre a la masia en què viu i que a alguns els tinc un afecte especial”. És el cas d’un tractor que crida l’atenció pel seu color butà i que data de 1960. És un tractor alemany que funciona amb gasoil, de marca Guthelfer i que va ser el primer que va Joan va utilitzar amb tan sols 16 anys. “És cert que aquest és el més especial de tota la col·lecció perquè té un valor sentimental molt important”, assegura clavant la mirada a la màquina taronja que té just davant.

Llegir-ne a La Vanguardia.